Sunday, November 8, 2009

Nagao

I går bestemte jeg meg for at i dag skulle jeg dra til Nagoya, et sted med en stasjon, en lite stykke fra Hirakata. Jeg skulle sykle forbi en stor park som heter Yamadaike-kouen, også følge veien videre.

Så tidligere i dag skrev jeg ut et kart fra dataen, lagde makizushi til formiddagsmat og tok med ei flaske med vann, men så fort jeg hadde kommet til parken fant jeg ut at jeg ikke gadd å se på kartet, og begynte å ta tilfeldige veier. Målet mitt var å komme så høyt opp, og så langt inn i skogen som mulig.

Det er egentlig ikke så mye å fortelle, bortsett fra at jeg syklet og syklet, og til slutt kom jeg faktisk fram til et område rundt Nagao. Jeg fant også en annen del av Kansai Gaidai, og et shintotempel, og masse fin utsikt og mange fine jorder.

På veien tilbake kjøpte jeg noen små kakiplummer av ei gammel dame som sa jeg måtte skrelle dem og henge dem opp til tørk i omtrent ti dager. De kosta bare hundre yen, så om det ikke går helt bra så får det så være. Så dro jeg innom to andre butikker jeg ikke hadde vært på før, og fikk kjøpt meg blåbærsyltetøy og noe hel hvete, og former til å lage morsomme figurer av omeletter og gulrøtter og sånt.

Sånn generelt, så har jeg blitt avhengig av Farmville, så hvis du spiller det blir jeg glad om vi blir naboer :D Været er fortsatt varmt, og leksene går så som så.

1 comment:

  1. hellu petter :) høres ut som du koser deg nede, det er bra. Og velkommen i farmville gjengen, uh tenkt at vi kaster bort tiden vår på et sånt spill som vi ikke får noen ting igjenfor, vi lærer jo ikke akkurat noe av det

    ReplyDelete