Sunday, December 11, 2011

Førjul i Taiwan

Nå nærmer julen seg, men det er ikke så mye som tyder på at det snart er høytid.

Noen butikker begynte å henge opp juleting nesten rett etter Halloween, og det har begynt å komme en del forskjellig juletemarelaterte ting, men det er lite som minner om jul hjemme i Norge, som jeg nå ikke har hatt på tre år!

Jeg har prøvd å gjøre det litt mer julete her hjemme. Jeg var på IKEA og kjøpte adventslys, som vi har i en rød kopp(ingen adventsstake her akkurat), og to røde håndkler jeg trodde var små duker. Vi har også kjøpt et lite plasttre som jeg skal pynte og sette opp etter hvert.

Egentlig er det nok maten som er det største problemet. Vi får litt besøk på julaften, så jeg håper det blir koselig. Sju slag, ribbe, medister og kanskje noe salt lammekjøtt satser jeg på!


















Bildet over er fra andre søndag i advent. Jeg kjøpte gløgg på IKEA, og mandler og rosiner på 7/eleven. Mandlene var salte og måtte vaskes. Nam nam.

Jeg prøver å få til både lekser og juleforberedelser og moro alt på en gang, men det er ikke så lett. Vi må skrive en stor oppgave i hvert av språkfaga jeg har, og kinesisken må holdes ved like jevnt og trutt.

Men jeg har spist litt med venner:














Og jeg har klart å ta bilder av leiligheten:

Her er kjøkkenet vårt. Det meste av det dere ser her følgte med. Mikrobølgeovn, ovn, vase, stoler, bord, den kjempefine duken, kjøleskapet, +++. Forrige uke sånn ca. fikk vi også fiksa vannrenser, så vi kan drikke vannet, som ikke kan drikkes uten filter.












Og her er stua. Alt her følgte også med, men TV-en brukes ikke noe særlig. Vi har ikke noen kanaler, og hadde vi hatt lyst på det måtte vi betalt mer, så siden ingen av oss ser noe særlig på TV så står den bare der.












Utsikten fra stuevinduet:












Vi har også et lite hjørneskap som alkohol og litt forskjellig settes i.


















Det var det for denne utlegginga.

No comments:

Post a Comment